vrijdag 10 oktober 2014

Anneke Hagemans-Dekker 1931-2014


Hebben jullie dat ook gehad vroeger?
Een buurvrouw waar je naar toe kon
 als je moeder er eens niet was?
Door een gat in de ligusterheg
 kon ik daar zo naar binnen lopen
Daar ging ik voor het eerst logeren (bij de buren dus:)
Haar dochter is mijn vriendin
 vanaf dat we 2 en een half jaar oud waren.

Al een jaar of 5 geleden kreeg ik haar handwerkjes
 die ze maakte op de kleuterkweek.

Wat een prachtige verzameling van 1 persoon.
En dat het mijn buurvrouw was.


Tapisserie werkje in wol


Smokwerk



Open handwerk in stappen



 Simpel linnen lapje



 Oefen steken op flanel




Open gewerkt lapje



Geborduurd kinder kraagje



Kruis steekjes



Stoppen en mazen in gebreid lapje



stopwerk

 






Verstel werkje op de ruit













Hoekjes en randjes borduren



In liefdevolle herinnering.
Anneke Hagemans-Dekker

*geboren te Veendam 28 januari 1931
 *overleden  te Amersfoort 24 september 2014


4 opmerkingen:

  1. Wat een prachtige erfenis. Sterkte met het verlies!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een prachtige lapjes zeg, heel mooi. Ik wist niet dat ze overleden was...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Bijzonder en lief dat jij die lapjes nu hebt. Sterkte met het verdriet.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat fijn dat die lapjes bij jou terecht gekomen. Jij weet ze te waarderen en hebt er herinneringen aan. Prachtige werkjes trouwens. Veel sterkte met het verlies van deze lieve buurvrouw.

    BeantwoordenVerwijderen