woensdag 27 mei 2015

Hoe is het met de tuin?


 Hierboven de foto waar 2 buxusbollen stonden
die al bijna 30 jaar waren

Hier en daar grote bruine plekken

2 karren met buxus weg.
De haagjes staan nog
op sommige plekken
behoorlijk gehavend.
We proberen zoveel mogelijk
rupsen te vangen,
en regelmatig wat gif er over.
Zoveel mogelijk het gif aan het eind
van de dag spuiten
omdat de bijen dan niet meer vliegen.
Heel het dorp heeft er last van
daarom denk ik ook dat als ik
de buxus die er nu nog staat
wil houden,
 tot de jongste dag
zal moeten blijven behandelen.
Heb ik daar zin in?
Nee,
 dat is geen doen.
We kijken het de zomer nog aan
en dan daarna besluiten
we wat er met de rest gaat gebeuren.
Verder gaat het goed met de tuin:)

Hierboven een stuk wat niet meer
te redden is, denk ik

Bovenop fris groene jonge blaadjes



5 opmerkingen:

  1. Daar word je toch heel verdrietig van.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. En te bedenken dat de 'mot/vlinder' zelf er zo onbeschrijflijk mooi uit ziet- en zoveel ravage veroorzaakt! Schijn bedriegt. Ik vraag me wel af - en dat moeten deskundigen maar vertellen - wat at deze moth voor de buxus? Is het van dieet veranderd? Triest hoor.

      Verwijderen
  2. Daar word je toch helemaal niet blij van...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Naar dat die beesten je planten aantasten. Dat zal een kaalslag opleveren in je tuin waar je niet op zit te wachten!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zo jammer van je tuin. Het hele ontwerp krijgt nu een ander gezicht. Dat ene heggetje ziet er ook niet best uit. Wij hebben alle aangedane buxus er van de winter uitgetrokken en wat er over was ziet er gezond uit. Ik hoop voor je dat er nog delen goed blijven!

    BeantwoordenVerwijderen