dinsdag 17 november 2015

The 1718 Coverlet (1)

 
Hier schreef ik er al over
en hier dat ik er al enkele stofjes voor kocht
Nu zijn er voorzichtig een
paar blokjes gemaakt.
Nee, ik ga hem niet maken
zoals hij er (waarschijnlijk) uit gezien heeft in 1718
Deze vind ik niet mooi,
eigenlijk gewoon lelijk.

Dit is hoe hij er nu na
bijna 300 jaar uit ziet
 
Het plan is om een 'sobere'
uitvoering te maken
Een beetje de kleuren benaderen
die hij nu heeft
maar dan nóg minder druk.
 
De eerste blokjes zijn gemaakt.
Dit middenblok is 13,5"
 
Enne ik heb de tijd hé
in 2018 hoeft hij pas
af te zijn:)
 
 
 

4 opmerkingen:

  1. Inderdaad superdruk! Maar wij hebben nu gelukkig veel meer keus in stoffen. Wat een schitterend project om mee te beginnen vooral met het 300 jarig bestaan van de quilt in het vooruitzicht!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zo'n geweldig leuk project, waar je aan begonnen bent, en echt, als ik meer tijd vind, ga ik hem ook zeker maken. Ik ben het helemaal met je eens, dat je "verwassen" uitvoering het allermooist is. Je eerste blokje ziet er al supermooi uit. Ik ga het met plezier volgen op je blog (en op FB natuurlijk ook). Veel plezier ermee en groetjes van Ageeth.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtig. Wat heb ik moeite om niet mee te doen !

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooi antiekerig middenblok zo met deze stofjes.

    BeantwoordenVerwijderen