woensdag 13 januari 2016

1718 Coverlet (9)

A pointed fleur-de-lys variation en A heart
 
Het middelste blok van de bovenste rij
en het hartje van de 4e rij
 
De bovenste rij is nu klaar.
Nog steeds vind ik het een draak
van een patroon.
Maar ik wil hem toch maken,
voor de geschiedenis die
er achter zit eigenlijk.
Bijzonder toch om 300 jaar
na dato (bijna) dezelfde quilt
te maken.
 
De bovenste rij aan elkaar.
 
Er moeten eerst 3 rijen
gemaakt worden voordat
de grote hoekblokken eraan kunnen.
 
de 'nieuwe'
 
de 'oude'


6 opmerkingen:

  1. Dat wordt echt prachtig! Wat zou de maakster trots zijn als ze zou weten dat haar quilt nu weer wordt nagemaakt!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik kan het geen draak vinden. Je eerste rijtje ziet er al veelbelovend uit .

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooie blokken en wat gaat het dan hard als er een rij aan elkaar zit.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. ik vind het ook een draak, kan het rustig zeggen omdat ik 'm ook wil maken.
    Waarom? Hij intrigeert,... en ik vind de 'jouwes' zo GAAF!!!
    :o)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuk dat je er ook mee bezig bent!! Ik hoopte al meer mensen 'tegen te komen' die m aan het maken zijn. Gek ding he?! Ik ben er maar door gebioligeerd zeg maar. Hij is zo vreemd en anders dat het daardoor leuk is om hem te maken.
    Ziet er al goed uit, succes!
    Groetjes
    Annemieke

    BeantwoordenVerwijderen