woensdag 30 maart 2016

1718 Coverlet (20)

A triangle-square on point 
Van deze blokken 4 gemaakt
onderin de quilt komen nog
een keer dezelfde terug.
 
Ze komen links en rechts van het midden
op de 5e rij.
Volgens de onderzoekers van de oude quilt
waren de donkere stoffen zwart
maar zwart is zo zwart
Ik heb oude donkerpaarse
klederdrachtstof uit
Spakenburg gebruikt. 
 
Initials and date
Op het origineel waren de initialen en jaartal
in zwarte (gevulde) letters
Door mijn moeder een iets minder
nadrukkelijke uitvoering laten maken.
Er staat 2018 op omdat
ik dat wel mooi vind 300 jaar
na het origineel en,
dan hoef ik me niet te haasten om
hem af te krijgen:)
Tot nu toe gaat het best snel
met het maken van de blokken
dus misschien ben ik wel voor
2018 klaar.
 
A Spiky fleur-de-lys
 
Ze staan op de 4e rij
2e rechts en links van het hartje
in het midden
 
'nieuwe' 
 
'oude' 


2 opmerkingen:

  1. De nieuwe heeft helemaal de sfeer van de oude, knap hoor!!
    Heerlijk relaxed 2018,... ;o)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Regeren is vooruit zien! 2018, prima plan. Mooie stoffen heb je gebruikt, vooral dat kranten stofje, enig.

    BeantwoordenVerwijderen