vrijdag 25 maart 2016

Bets van Gent of hoe een lapje weer naar t 'durup' kwam.....


Hier vertelde Annelies
in 2013 over een merklapje.
Het was van Elizabeth van Gent
(*22 febr. 1933)
uit Papendrecht.
Ik schreef toen aan Annelies
dat ik wist wie dat was
(ze was een vriendin
 van een collega van mij
op de Rabobank)
en dat ze nog leefde.

Vorige week was ze op zoek
naar een nieuwe wasmachine
bij ons in de winkel.
Ik vertelde haar over
haar merklapje dat ik wist waar het was
en vroeg hoe het daar gekomen kon zijn.
Ze vond het zó leuk dat ze er van hoorde,
en vertelde gelijk over de letter -t-
dat die eronder stond.
(toevoeging:
De juffrouw had haar naam
verkeerd uitgeteld
en daarom 'moest' ze de
-t- eronder zetten.)
Ik vroeg aan haar of ik een foto mocht maken
om aan Annelies te sturen.
Ze begon te glunderen en trok gelijk haar jas uit.


Ze vertrok weer uit de winkel
en ik beloofde later nog
contact met haar op te nemen.
Direct de foto naar Annelies gestuurd
via FB en na wat heen en weer 'schrijven'
deed Annelies het genereuze
aanbod dat ik het lapje
van haar zou krijgen!
Ik wist niet goed hoe ik daar op moest reageren...
Wat bijzonder dat zij dit doet,
maar ze zei;
'het hoort eigenlijk bij jou verzameling'
Wat ben ik hier blij mee!!
Nogmaals heel veel dank
Annelies voor dit
merklapje-met-verhaal.



7 opmerkingen:

  1. Wat leuk zeg. Maar waarom staat die letter T er nu onder?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.

      Verwijderen
    2. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

      Verwijderen
  2. Wat lief en leuk allemaal. Ja, ik ben ook benieuwd naar die letter T. Groetjes Wilma

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het is goed zo en je bloemen staan nog steeds ! Het lapje heeft een goede plaats gekregen. Als verzamelaar moet je breder denken dan alleen je eigen verzameling.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een leuk verhaal, weer een bijzondere uitbreiding van je verzameling zo!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een mooi en bijzonder verhaal over het merklapje. Ik krijg er zelfs kippenvel van, het ontroert me. Fijne Pasen,

    BeantwoordenVerwijderen