vrijdag 6 mei 2016

Milkmaid of Popindrecht

 
 
Leuk stukje in AD Drechtsteden vanmorgen
van plaatsgenoot Henk van de Graaf.
Niet over het melkmeisje van Vermeer maar
The Milkmaid of Popindrecht
(het huis bovenaan de stoep links
 woont mijn broer)
 
 
Het was volgens mij geen 'vrolijk' melkmeisje
 
 
Op Koningsdag dit boekje gekocht
over het Papendrechts dialect.
Mensen die wel eens met mij gesproken hebben
weten dat ik best wel plat praat
maar dan hebben jullie mijn moeder nog niet gehoord:)
Onze kinderen hebben al heel veel lol gehad
met mijn moeder toen ze haar
'overhoorde' uit dit boekje.


2 opmerkingen:

  1. Het leven was denk ik behoorlijk zwaar voor een melkmeisje in die tijd....vast niet veel te lachen! Wel leuk zo'n stukje geschiedenis van je geboortegrond. Wie weet is het wel een ver familielid!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat grappig dat er ook een Papendrechts dialect bestaat, ben benieuwd hoe dat klinkt, misschien kan ik het niet eens verstaan.
    Wat laat je een hoop mooie oude documenten zien op je vorige blogje.

    BeantwoordenVerwijderen