maandag 25 september 2017

Sundial (21)

 
 Op het origineel staan de letters
-M-, -C-, -B- en het jaartal 1797
Ik heb er mijn initialen van gemaakt
de -M- en de -K-
en in plaats van de -C- komt het
jaartal van wanneer de top af is.
Het zou leuk zijn als dat 2017 zou zijn
maar dat is misschien iets te optimistisch:)
 
Die smalle letters dat was nog even een dingetje.
Raad gevraagd bij opper appliceerder Ageeth,
zij adviseerde de 'backstitch' methode
maar aangezien het bovenste lapje licht
en het onderste donker was, werd dat een beetje lastig.
toen heb ik er maar een 'frontstitch' methode
van gemaakt.
 
-M- tekenen op stof en met
 klein rijgsteekje op de tekenlijn
op de stof vastzetten.
 
Met klein scherp schaartje een smalle
naadtoeslag knippen
 
Om en om de rijgsteekjes doorknippen 
 
Met needle-turn de -M- vastmaken
waar je bent iedere keer een
rijgdraadje eruit trekken.
 
 
Ik was zรณ blij toen ik dit stukje stof kon
kopen in Engeland.
(via mijn kapster haar broer die daar woont)
Het is een reproductie stof van de 'Sundial',
uitgegeven door het Victoria&Albert Museum
in 2010, er waren er nog meer van in dezelfde serie
maar deze zijn bijna niet meer te vinden. 
In de quilt is dit stofje veel gebruikt
 helaas is het daar niet groot genoeg voor.
Ben al zo in m'n nopjes met het stukje wat ik heb!
Er is gelukkig nog wel genoeg voor de
 opvul-driehoeken om de Sundial heen
en nog een paar blokken.
 
 De letters&cijfers komen om de
Zonnewijzer/Sundial heen. 
 
Eind deze week weer een update
van de Sundial.

3 opmerkingen:

  1. Nou, Marja, deze "opperappliceerder" (gelukkig heb ik dat niet zelf verzonnen, want ook ik leer elke dag nog wat bij) is supertrots op je! In plaats van backbasting de frontbasting-a-la-Marja-methode, en dat met een geweldig mooi resultaat! Je letters zien er top uit, en er volgen er nog veel voor deze quilt... heel mooi en netjes zo. En dat lapje, wat is dat bijzonder... daar zul je echt blij mee zijn. Ik blijf het een geweldig project vinden en volg het met veel belangstelling bij je.
    Groetjes van de o.a. ๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik vind het prachtig wat je gemaakt hebt. De blijdschap om het stofje voel ik helemaal met je mee!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. prachtig, ook de 'M"..nu even iets anders, als ik dat geweten had...ik heb heel veel van die serie en ik doe er eigenlijk niets mee...dus..zal ik je wat toesturen??

    BeantwoordenVerwijderen