dinsdag 21 april 2015

Dear Jane 2 jaar, hoe begon het ook alweer........



Mijn Dear Jane verhaal:


In Amerika kocht ik in de zomer van 2012
 reproductie feedsack/jaren 30 stoffen. 
Zonder nog een idee te hebben wat ik er mee wilde doen.




En bij Josephine kocht ik er nog originele bij.
Kijk maar eens op haar site
 over de achtergrond info van feedsack stoffen.
Ook bestelde ik veel later
 de achterkant stof bij haar.







Nadat ik Sylvia's Bridal Sampler en The Farmers Wife
 gemaakt had,
dacht ik dat ik The Dear Jane wel aan kon.
Nou dat viel tegen zeg!!

Het eerste blokje op 21 april 2013





Nog meer blokken, zonder sashings

Verschillende technieken gebruikt,
maar 90% 'gewoon' met malletjes van paterno plaat.
Begonnen met de makkelijkste blokken uit het boek.
 maar dat werd een hele stapel.
Dus toch maar per rij gaan werken
 en als die af was gelijk aan elkaar gezet.


2 rijen

8 rijen

Op 18 april 2014 naar Wietske in Den Bosch
waar Juud over haar eigen Jane kwam vertellen.
Daar een aanmoediging van haar
 om ook de punten te maken,
ik had eigenlijk al besloten om die niet te doen.
Maar volgens Juud waren die appetje-eitje,
en ze had gelijk, die vielen best mee.

Op 30 september 2014 was de top klaar.

En op 22 november'14 was Jane gedubbeld.


In december 2014 begonnen met Old Virginia.
En deze afgewisseld met het quilten
van Jane.
Eerst de top, vulling en achterkant,
die met spelden aan elkaar zitten,
 vast maken met
een quiltrandje om ieder blok heen.

Op 10 maart 2015 is er een randje
om ieder blok en driehoek gequilt.
Vervolgens de binding er aan.

17 maart 2015 zit de binding vast.
Dat was best een hele klus
maar bij Judith afgekeken
hoe zij het gedaan heeft
en het was heel goed te doen!
En op 17 maart kreeg ik het gekke
idee om vanaf de 18e iedere dag
gemiddeld 5 blokken te quilten.
Om zo op 21 april (bijna) alle blokken af te hebben.
En dus in de tussentijd niets anders te doen
dan te Dear Jane-en.

Als ik zo naar 'mijn Jane'  kijk
schiet me
Villa Kakelbont
in m'n hoofd.
Wat een kleuren explosie.
En ik ben eigenlijk niet zo
van de kleuren.
Maar de wetenschap dat deze
Jane best in de jaren 30
gemaakt zou kunnen zijn,
maakt dat ik er toch
zeer mee in mijn nopjes  ben.

Op 19 maart 2015 zijn alle blokken
en de gekleurde punten gequilt.
Nu de witte punten nog.

Vandaag 2 jaar nadat ik het eerste blokje maakte,
ziet Jane er zo uit:

Nu nog 51 witte punten te gaan:)

12 opmerkingen:

  1. Wat mooi! Ik vindvde kleurexplosie juist schitterend. Erg knap.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Erg mooi en wat ga je gestaag ! Goed hoor.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ben helemaal stil van je verhaal, wat mooi!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Geweldig Marja! Mijn complimenten! En dat je zo precies hebt bijgehouden wat wanneer klaar was. Leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat is je DJ mooi geworden en hard door gewerkt.
    En dan mag je nu als beloning aan de Belton Grange beginnen,of was je al begonnen ? :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nog niet echt begonnen, wat malletjes getekend, wat patroon gelezen verder nog niet:)

      Verwijderen
  6. Het is je gelukt ! Krijgen we nog wat detailfoto's als ie af is ?! Ik heb nog wat motivatie nodig... ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Knap hoor Marja! Echt prachtig geworden en supersnel in twee jaar! Daar mag je trots op zijn!

    BeantwoordenVerwijderen