maandag 11 december 2017

Sundial (32)

Deze zelf getekend.
Was weer eentje die wat meer tijd kostte om te maken,
88 stukjes in een blok van 15x15cm
en dat 4x
 
Deze ook.
 
Bij dit blok kon ik de tekening van Yoko Saito gebruiken

En deze weer zelf getekend
 
 
 
* Het eerste blok staat op de 6e rij 3e van links 
* Het tweede blok staat op de 3e rij meest linkse (vierkante) blok
* Het derde blok staat op de derde rij 5e van links
* Het vierde blok staat op de 7e rij 3e van links
 
Het eind van dit heftige maar o-zo-leuke project is in zicht.
 
Ik kreeg een vraag over De Sundial coverlet.
 
Er bestaat een patroon van,
Carolyn König heeft het gemaakt
Ik vond 12x25 AUS $ (excl.verzendkosten)
te veel geld. (*)
Nu heeft Yoko Saito een eigen (heel goed betaalbare!) interpretatie
 van de Sundial gemaakt, enkele blokken zijn
 (bijna) hetzelfde als het origineel.
Mijn uitgangspunt is het patroon
van Yoko Saito ook die maten heb ik gebruikt.
 De blokken die hetzelfde als het
origineel zijn gebruikte ik van haar.
 En de blokken die niet op het
patroon staan zelf (met hulp van anderen soms) getekend.
Nu ben ik slecht in tekenen en in appliqueren
geen beste combi bij deze quilt
maar wel een uitdaging.
En zo heb ik het ook gezien.
Als hij af is zou ik zó graag het origineel eens
bekijken, het is zo moeilijk om de details
goed te zien op de foto's van het V&A
 (Victoria & Albert museum te Londen)
en de foto's die er in de weinige boeken staan
waar de quilt in beschreven staat.
In dit boek staan er duidelijke foto's
op de binnenkant flappen van de voor en achterkant,
maar daar staan maar enkele blokken op.
De 2 andere foto's die ervan in het boek staan
zijn ook alleen weer met een vergrootglas
(een beetje) te bestuderen.
 
 
 
(*) Als een patroon een eigen ontwerp (mag ook een interpretatie zijn)
 is van de ontwerpster
(copyright/auteursrecht) vind ik het een ander verhaal,
maar dit is mijn mening, misschien niet die van jou.

2 opmerkingen:

  1. En gestaag gaat zij voort...........!!! Mooi hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtige blokken heb je weer gemaakt en supersnel klaar.
    Weet niet of je uitleg over het patroon voor mij was bedoeld, maar het was geen kritiek hoor.
    Gewoon een vraag of je een patroon hebt, want je kunt ook quilts natekenen van een foto.
    Misschien dat dit niet mag, maar ik doe het soms ook.
    Patronen zijn erg duur en natekenen is toch een beetje van jezelf, want helemaal precies wordt het nooit.
    Je hebt het prachtig gedaan. Misschien ook wel fijn dat het einde in zicht is?
    Groetjes,
    Floor

    BeantwoordenVerwijderen