donderdag 19 april 2018

Sundial 1797 AF

Foto doet geen recht aan de quilt, best lastig om dit
hele gevaarte van 2.75 bij bijna 3 meter op de foto te krijgen

Het origineel is hier te vinden

Wat kan ik zeggen over deze quilt?
Het was een uitdaging
waar ik heel erg veel plezier aan beleefd heb
en het bijna jammer vindt dat hij klaar is.

Al lang voordat ik ermee begon hing er een 'poster' van 
in m'n 'prutshok' en wilde ik hem zó graag maken.

Het hele verhaal over dit project (sorry Hornbach maar
het was toch écht een project) is terug te lezen
onder het Label 'Sundial Coverlet'.

Nu (en ik hoorde het mijzelf tegen iemand zeggen)
vind ik het moeilijk om weer een nieuw patroon
te vinden waar ik zó door gegrepen
( het lijkt wel een sekte) ben.
Dit heeft wel het positieve gevolg dat het met het
afmaken-van-liggende-projecten de goede kant op gaat.



Ik ben erg blij met het quiltwerk, door Magareth gedaan.
Niet te 'zwaar' maken was mijn verzoek, 
hij moest echt losjes blijven.
(Het origineel is volgens mij niet gequilt)

Dank aan Anja, Alex en Jelle die meehielpen
om de patronen te tekenen.
Aan Ageeth voor haar applicatie tips.
Aan Annette die mij de tip gaf voor het 'sterrenstelsel'
én mij overtuigde om een dubbelbrede quiltstof als achterkant te gebruiken.
En aan alle bloglezers met hun reacties en feedback.

18 opmerkingen:

  1. Prachtige quilt! Ik heb het proces op je blog gevolgd en het is een mega prestatie. Geweldig knap gedaan! Ook het quiltwerk maakt het af. Dat je er nog lang plezier en warmte van mag hebben!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Een echt schitterende quilt. Een nieuwe quilt komt vanzelf weer op je pad. Misschien duurt het even, maar dat heeft afmaak voordelen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Alweer een heuse Affo! Prachtig, prachtig, prachtig. Een bijzondere quilt, Marja. Leuk jouw "nawoord" bij deze quilt. En ach, er komt vast weer een nieuwe uitdaging op jouw pad, terwijl je met de blommen bezig bent. 🤗

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Het is een Prachtige Quilt geworden !! Je mag er terecht trots op zijn !!
    Wanneer kunnen we jouw tentoonstelling verwachten ?

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Gefeliciteerd met deze affo!! wat een prestatie. Iets om trots op te zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Echt een topstuk! Daar mag je trots op zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Prachtig is deze quilt geworden. Wat een knaap, je blijft er naar kijken. Daar ga je nog lang plezier van hebben, groetjes, Conny

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat is de quilt mooi geworden! Echt een kunstwerk hoor, zonder meer.
    Wist niet dat ie zo groot was, ongelooflijk.
    Heb heel lang de verschillende delen langs zien komen, maar hoe lang heb je er in totaal aan gewerkt? Denk wel 2 jaar of zoiets?
    Nu rustig nadenken welke je wilt gaan maken. Misschien in boeken met antieke quilts zoeken?

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Mooi, wanneer kan ik haar vinden op een tentoonstelling?

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Nog even een berichtje van mij:
    Zag een leuk boek, tenminste, het lijkt me leuk voor jou:
    Nuttige handwerken (Vreugde en verdriet), van Aly van der Mark.
    Een ontroerend beeld van die tijd van toen.
    Misschien ken je het al?
    Groetjes,
    Floor

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Jammer, wij hebben geen Netflix.�� Fijne omdat!��



    สมัคร D2BET
    Gclub

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Beetje late reactie, omdat ik een paar dagen met vakantie was... Wat kun je enorm trots zijn op dit Project (met een hoofdletter, hoor), Marja! Ik heb via je blog met je meebeleefd, hoe hij met elk blokje groeide en weer een beetje mooier werd. En nu in volle glorie! Wat een prachtquilt!!! Zeg nooit meer, dat je niet goed kunt appliceren, he..
    Petje af! Het is heel normaal, dat je even moet "afkicken" van zo'n topprestatie en een nieuwe uitdaging komt als vanzelf wel weer op je pad, als je het de tijd gunt. Ik spreek uit ervaring...
    Nu heerlijk genieten van je Sundial!
    Hartelijke groetjes van Ageeth.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ik dacht toch echt dat ik hier al op gereageerd had, maar ik zie er niks van mij bijstaan, dus nu toch maar enigzins verlaat mijn reactie, want die mag niet uitblijven. Wat een fantastische quilt is het geworden! Prachtig in alle facetten, de patronen, de kleuren, de stoffen, de persoonlijke touches en ook het quiltwerk. Een prestatie waar jij en Margareth ook trots op mogen zijn! Van harte gefeliciteerd met een bijzondere en bijzonder mooie affo!

    BeantwoordenVerwijderen