woensdag 14 november 2018

Flower Garden Af



De 'Flowers' is nog maar net af en nu al
een 'Heirloom' vind ik.
Het is bij deze quilt net of hij al 100 jaar oud is,
zo lekker voelt hij aan
en er zit zo'n mooie zachte achterkant achter.


De achterkant kocht ik bij iemand
die deze aangeschaft had bij een partij Liberty
stoffen. Weet echt niet of dat dit een 'Liberty'
is omdat ik die stoffen vaak een beetje dun
en soms ook hard vindt aanvoelen.
Dit lijkt wel flanel zó zacht en ook de kleuren
lijken al een beetje verwassen
ondanks dat het echt 'nieuwe' coupon is.
 Ook ben ik heel blij met de bloem die
Margareth in de bloemen quiltte,
vooral op de achterkant goed te zien.


Net als in het boek
Libby Morgan door Leah Zieber
heb ik als binding keperband (van de Markt) gebruikt.
De taupe kleur past er heel goed bij.
Ik dacht ook dat het makkelijk zou zijn om deze in 1x met
de machine vast te naaien, nou dat kon ik mooi weer
uithalen, lukte dus bij mij niet. Dus op de voorkant met de
machine vastgezet en aan de achterkant met de hand.

Deze quilt maakte ik nadat ik het boek
Libby Morgan Reunion van Leah Zieber
gelezen had en
iedereen die van antieke quilts houd
gaat toch eens een Grandmothers Flower Garden maken?

Ik noem deze quilt
Flower Garden.

Deze is weer af
inclusief tunnel en label.
Bij de 'Octablommen' ben ik nog niet zover.
Als die af is laat ik hem ook zien.

Heerlijk, weer 2 tops door laten quilten.
Uit m'n hoofd en van m'n nek.
Zo voelt het toch altijd een beetje als
de nog-te-quilten stapel te groot aan het worden is.
Met dank aan Moniek die ze voor mij mee nam
en aan Margareth die ze voor mij quiltte.

13 opmerkingen:

  1. Inderdaad een quilt die je zo wil maken. Erg mooi geworden en ook mooi gequilt.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtig Marja! Daar wordt je blij van!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ha heerlijk nu echt af! Compleet :-) gek is dat toch opgelucht dat iets af is waar je met veel plezier aan werkt. Krijgt deze quilt een poosje een plaats in het zicht zodat je er ook nog van kan genieten? Want dat is ze zeker waard. Fijne dag.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooi geworden Marja en Margareth!👍🏼🤗

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hij is leuk geworden en heerlijk om onder te kruipen Outlander te kijken...binnenkort😜😂

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Het is een prachtige quilt en als het ook nog zacht aanvoelt, wordt het vast intensief gebruikt!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Deze quilt ziet er ook uit als een heirloom, deze heeft dat gewoon, ziet er inderdaad zacht uit, je kan niet wachten om deze te gebruiken en dat komt mooi uit met de koude dagen die eraan komen. Heerlijk met al die verschillende stoffen in de blommen en dat tussenstofje geeft er ook nog wat beweging aan. Het quiltwerk van Margareth is ook heel mooi, bloemen op blommen, perfect.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Prachtig is je quilt geworden. Zo knap dat je 100 jaar oude quilts kunt maken, dat vraagt een goede stofkeuze.
    Maar over echt 100 jaar is ie vast nog mooier, jammer dat je dat zelf niet mee kunt maken :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Beste Marja,

    voelt de Libertystof aan de achterkant van je mooie blommenquilt misschien flanelachtig aan? Ik heb uit de jaren '70 en '80 een aantal stukken van die iets dikkere, heel zachte stof. Op je foto meen ik het weefsel te herkennen. De dunne variant heet Tana Lawn, hoe de iets dikke zachte heet....ai ik kom er niet meer op.

    Hartelijke groet,
    Carin

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat is tie leuk geworden, zo leuk om de verschillende bloemen langs te zien komen en nu alles bij elkaar in een mooi bloemtuin

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Super leuk! Je eigen antieke quilt! Top!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Dag Marja,

    hier ben ik nog een keer met een opmerking over je Libertystof. Inmiddels is de naam van dat zachte type me weer te binnen geschoten: het is Viyella. Ik had er in de jaren '80 een fijne ' positiejapon' van.
    Verder was er een wollen variant op de zachte stoffen, die Varuna heette.

    Ik geniet altijd van je blog, hartelijke groet,
    Carin

    BeantwoordenVerwijderen