dinsdag 17 februari 2015

Old Virginia met extra zaagtandje




Omdat ik het vermoeden had dat er nog wel wat stof overbleef,
bedacht ik om er een rand die er in het origineel in zit
bij te maken.
Alvast de stoffen voor de laatste rand geknipt
om er zeker van te zijn dat er van de achtergrondstof
ook voldoende zou overblijven.

Dit is het voorbeeld patroon:



Dit een foto van de originele quilt:


Nadat de 'Pinwheels' er aan gezet zijn
zit er bij het origineel
nog een rand met een (heel klein) zaagtandje,
'Sawtooth'
De spacer die er op het patroon aan zit
maakte ik aan alle kanten 1"
in plaats van de bredere boven- en onderkant.
Zo wordt deze quilt
een beetje van het patroon
een beetje van het origineel
en een beetje van mezelf.

Ook de Randjes zijn weer bij.


4 opmerkingen:

  1. Dat vind ik altijd het leukst, je eigen twist aan een quilt geven.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik moest wel even heen en weer scrollen. Maar nu is het wel helemaal je eigen quilt.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een.mooie quilt is dit toch de extra rand maakt hem helemal af. Je randjes zijn erg mooi.

    BeantwoordenVerwijderen