dinsdag 6 oktober 2015

Mooi!!


Wat heb ik genoten
van de Antieke Amerikaanse quilts
uit de collectie van
Rob en Marianne Polak
in Amsterdam!
 
 
 
 
 





 
Ik laat nu enkele detail foto's zien
dan zet ik volgende week
als de tentoonstelling voorbij is
een paar hele quilts er op.
Denk niet dat er zoveel hier gekeken wordt
maar voor degene die nog gaan as weekend
(en ik zou dat doen:)
is het niet leuk om alles al te zien.
En in het echt zijn de kleuren
zoveel donkerder, warmer en mooier!



Het was een heerlijke dag
in het prachtige Amsterdam.
Lekker buiten op terras gegeten.
 
Op de terugweg in een etalage
zagen we dit:
 
Het patroon op deze rok is toch echt van een
quilt 'gepikt':)
 


8 opmerkingen:

  1. Nou Marja, ik ben superblij met de foto's. Ik kan zelf niet gaan vanwege een ontsteking in mijn voet, dus ik vind het super om zo via je blog toch mee te kunnen genieten. Ze zijn prachtig, ik hou zo van oude quilts! Jammer dat ik niet kan gaan...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooie foto's. Ik hoop vrijdag te gaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een heerlijke dag in mooi Amsterdam had je.... bijzondere tentoonstelling, prachtige quilts....
    Gappig hoe overal ook op aardewerk enz. quiltpatronen opduiken, denk dat wij er ook voelsprietjes voor hebben....
    Herfstige steekjesgroetjes van huis tot huis

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Grappig die quiltrok, kunnen we natuurlijk ook zelf maken.
    Kan me voorstellen dat je genoten hebt van die antieke quilts. Al gebruik je stoffen met een antieke uitstraling, het wordt nooit zo als echte antieke quilt. Maar over honderd jaar..... :-)

    BeantwoordenVerwijderen