maandag 25 juni 2018

AWS

oftewel de
Antique Wedding Sampler

dit is het origineel

En aan de hand daarvan heeft Di Ford een patroon gemaakt


Hij stond al een tijdje op mijn WIM lijstje.
Het boek kreeg ik al in februari 2015, toen we in Ouddorp waren,
van Annette, Judith en Betty.
Ook de achtergrondstof heb ik al jaren liggen.
Maar die vele applicaties hielden me toch een beetje tegen.

Ik had wat (her) opstart problemen na het afkomen van de Sundial.
  Van de hexaflowers komen er
 zo af en toe wel bij.
Maar kon niet echt een nieuw 'project' vinden.
Toen besloten om met het pakket wat ik in Canada 
in juli 2016 kocht te beginnen.
Het patroon is Love Worn by Heartspun
Deze bestaat uit heel veel vierkantjes
en daarvoor bestelde ik een stempel.
Maar in afwachting daarvan (opeens) voorzichtig gestart
met de AWS
Stofjes bij elkaar gezocht en een blok gemaakt.
Ik zal wel zien hoe of het loopt.

Het 1e blok.


De blokken recht op de foto gezet maar
uiteindelijk komen ze op-de-punt aan elkaar te zitten.


Van de Libby flowers ga ik er nu eerst een
paar aan elkaar maken
om een beetje een idee te krijgen hoe
ver ik ben.

17 opmerkingen:

  1. Eerst een eigen reactie ivm de meldingen.

    Groet

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk, Marja, dat je begonnen bent. Het is een heel leuke quilt om te maken. Maar zelf vond ik het ook een lesje in bescheidenheid. Na de Dear Jane dacht ik, dat ik elke quilt aan kon. Maar de AWS vond ik best moeilijk. Bij de eerste blokken heb ik echt zitten klungelen.
    Succes met de volgende blokken!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat leuk dat je met deze quilt begonnen bent. Het is een prachtig patroon, ik ben heel benieuwd naar jouw uitvoering hiervan, ga het graag volgen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Een prachtige quilt. Ook ik heb het boek. Succes !

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ook een leuke quilt: Love Worn. Dat eerste blokje voor de AWS ziet er heel goed uit, Marja. 🤗

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een mooi project!
    Ik ben benieuwd naar het vervolg.
    Het eerste blok is alvast prachtig!
    Knap gedaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Altijd spannend om weer aan een inieuw project te beginnen vind ik. Eerste blok ziet er veelbelovend uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Geweldig, wat is je nieuwe project een heerlijke uitdaging! Maar als ik je eerste blok zo zie, weet ik wel zeker, dat het je gaat lukken en dat je er een pracht van een quilt van gaat maken! Heel veel plezier met deze mooie blokken, en ik ga het graag bij je volgen.
    Groetjes van Ageeth.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Leuk om wat nieuwe projecten bij de hand te hebben voor de afwisseling.
    De AWS heb ik al klaar en ik geniet van de mooie quilt aan de muur.
    Heb hem zelf quilt-as-you-go gemaakt, dus eerst per blok gequilt en later de blokken aan elkaar gezet. Wel veel werk hoor, ook al die blokken maken.
    Maar door de afwisseling blijft het toch leuk om te doen.
    Je eerste blok ziet er al prachtig uit. Veel succes!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Nou, dit wordt vast heel mooi. Het eerste blok ziet er al goed uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Super leuke quilt, heb toevallig gisteren de quilt van Di nog gezien. Zelf heb ik haar ook gemaakt, geniet ervan. Zelf heb ik de quilt machinaal door laten quilten, waar ik absoluut geen spijt van heb overigens. Ze ligt op het logeerbed!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Prachtig eerste blok van een prachtige quilt die ook nog op mijn WIM lijst staat al beel lang.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Mooi blokje geworden, succes ermee
    Groetjes christine

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Mooi blokje geworden, veel succes ermee
    Groetjes christine

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Prachtig blok met de broderie perse erbij. Mooie kleurencombi. Op naar de volgende gewoon volgens her Marja concept. Iedere week 1 of 2 of. ?.:-):-):-) Gaat weer heel mooi worden!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ging nog even kijken naar de Love Worn ook prachtig in al zijn eenvoud.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wel echt super dat je met de ASW begonnen bent, op de een of andere manier denk ik dat het je gaat lukken deze te maken!! Wb de opstart/herstart..ik kan erover mee praten...begin hier en daar aan iets, maar nog geen 'brandend vuurtje'..

    BeantwoordenVerwijderen