vrijdag 18 januari 2019

Nieuwe 'makkelijke'

Mijn project voor onderweg
en als ik geen zin heb in moeilijk,
 wordt voor 2019
Oa beschreven in de boeken van An Moonen


Het origineel is 233x322
komt uit de omgeving van Enkhuizen
en is van omstreeks 1800

Hij staat al lange tijd op mijn
wil-ik-maken lijstje,
en dit jaar ga ik er een begin mee maken.
Het voordeel van deze is wel dat er weer
veel scraps in kunnen, ben al wat aan het
uitzoeken geweest in m'n lapjeskast.
880 donkere en 880 lichte driehoeken zijn geknipt

niet te geloven dat hier dus een halve quilt
op de grond ligt. 2x440 driehoeken.

Eerst wil ik de Love Worn (top) af hebben voordat ik met
deze (echt;-) ga beginnen.

11 opmerkingen:

  1. Leuk! Je moet maar een x bij mij scraps komen grabbelen...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. 880 driehoeken geknipt! Dan heb je niet stil gezeten! Leuk project, alvast veel plezier :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ppfffff...... wat een werk, al die driehoekjes! Maar wat een mooi patroon heb je weer gevonden om te maken!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh ja Marja dit is zo'n mooie quilt, ik viel er ook totaal voor toen ik hem zag bij het Quiltersgilde, succes met de driehoekjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat grappig Marja, dat je na de Wedding sampler die ik ook ooit gemaakt heb, nu ook deze gaat maken.
    Heb deze al in 2009 gemaakt nadat ik de echte antieke had gezien op een tentoonstelling van het Gilde.
    Was- en ben er helemaal weg van. De antieke stoffen zijn zo mooi! Moeilijk om die kleuren te evenaren, want gek genoeg zit er ook kleur in ook al lijkt die vrij bruinig.
    Het is al die jaren mijn lieveling quilt gebleven.
    Leuk dat je daar aan gaat beginnen, wens je er net zoveel plezier mee als ik heb gehad destijds.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik ben heel benieuwd hoe deze bergjes stof zich ontwikkelen.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hele klus zeg zoveel driehoekjes voor bereiden.......liefs.Conny

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Zo he heb je geen pijn in je vingers na al dat knippen? Eerst alles getekend of gestempeld? Maat het is weer voor een goede en prachtige quilt.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Jarenlang hing er een poster van deze quilt op mijn kamertje. Deze staat dus ook op mijn WIM-lijst. Je bent vast een beetje begonnen.....? Nou 880 driehoekjes noem ik geen beetje. Het lukt jou vast om deze top ook dit jaar weer af te krijgen.🤗

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Suc6 met je nieuwe project. Fijn weekend,zwaai zwaai

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Die is zo leuk, ik heb een kussen-hoes ervan gemaakt!

    BeantwoordenVerwijderen