vrijdag 28 februari 2020

Lizzie (12)


En de 4 laatste weer van een rij
(foto onscherp maar het idee is duidelijk;)

***

Altijd als Martine haar Blog voorbij kwam
"Elke dag een steekje"
dan dacht ik er
"is een hemdsmouw in een jaar"
achteraan
en ik denk dat vele onder ons dat deden
of een variatie daarop.
Mijn oma's heb ik het ook horen zeggen.
Door Martine's trieste overlijden,
'zakt' haar Blog en spreuk steeds verder weg.
Om nu deze spreuk erin te houden
ga ik mijn verhaaltjes er mee eindigen
voorlopig.

***


Elke dag een steekje
is een hemdsmouw in een jaar.
of
Ooit komt 't af.

5 opmerkingen:

  1. mooie herinnering aan haar. Groetjes Wilma Oud

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Martine, ik zag haar soms in de winkel in Amsterdam en was een trouw volger. Mooi hoor dat je de spreuk aandacht geeft.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. De foto is scherp grnoeg om te zien dat het weer mooie blokjes zijn. En een terugkerend motto als afsluiting is heel gezellig en in dit geval een mooie herinnering. Goed weekend

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Fijn dat ze met haar spreuk op deze manier in onze gedachten blijft.
    Groeten
    Marga

    BeantwoordenVerwijderen