maandag 23 maart 2020

9patch (17)


En weer 4 erbij.


Vorige week werd er gevraagd of dat ik al een plan
had met deze blokjes.

Het uitgangspunt was een antieke
quilt die ik in Bath zag vorig jaar.




Maar Annette (@Dordtje) dacht met me mee,
en kwam deze tegen,


en deze. 

Zelf kwam ik de volgende nog tegen in het boek;
Decorate with Quilts&Collections van
Nancy J. Martin


en nu weet ik het dus niet meer
maar ik heb nog even de tijd,
voorlopig zijn er nog niet voldoende blokken af.








Elke dag een steekje 
is een hemdsmouw in een jaar.
of
Ooit komt 't af.


4 opmerkingen:

  1. Keuzes maken, altijd lastig. Volgens mij zijn de eerste en de laatste hetzelfde qua blokjes. Mijn voorkeur zou naar de laatste gaan, ook ivm het quiltwerk. Blijf gezond Marja. Een bee-afspraak zit er voorlopig niet in helaas! 🤗

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dank je voor het beantwoorden, ik was volgens mij de vragensteller. Ik ben ook met 9-patches bezig, volgens mij heb ik de quilt van je eerste foto ook op mij Pinterest staan. Op dit moment neig ik naar mijn blokjes te gebruiken voor circels, dus rondom een hexagon leg je zes 9-patches. Maar ook ik heb nog lang niet genoeg blokjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Die antieke is echt super mooi in al haar eenvoud. Hoe je het ook gaat doen, mooi wordt het vast!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zoveel keuzes altijd. Maar je komt vast tot een mooi besluit.

    BeantwoordenVerwijderen