zondag 5 juli 2020

En dat is....................1000



Mijn 1000ste verhaaltje,
best veel,
het ene jaar iets meer dan het andere jaar
maar toch een mijlpaal vind ik.
18 juni 2011 voorzichtig begonnen met af en toe wat
te plaatsten vooral voor mijzelf om een soort van
'logboek' bij te houden over het quilten,
af en toe wat wel en wee van in en om het huis,
 maar ook om bij anderen te lezen en te kijken.
Hoewel ik daar niet sterk in ben zijn er
ook contacten en ontmoetingen uit ontstaan
die er anders nooit hadden geweest.
Misschien op naar de 2000?

(Toen ik zocht naar een afbeelding voor bij dit verhaaltje
kwam ik bovenstaande briefje van 1000 tegen.
Direct een herinnering.
In een ver verleden werkte ik bij de
plaatselijke Rabobank.
Met diverse collega's uit die tijd
heb ik nog contact, ik was 17 jaar toen ik
daar op 2 januari 1981 binnen stapte.
Iedere maandag telden we het geld van de cassette's,
de contante afstortingen van de plaatselijke winkeliers en bedrijven.
Vooral dit papier geld heb ik toen het meest gezien.)

7 opmerkingen:

  1. Gefeliciteerd. 1000 is niet niks. En ze zijn nog steeds leuk om te lezen. Mooi verhaal over Oxenaar. :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Gefeliciteerd met de eerste 1000, op naar de 2000. Ik begon in 1977 op 17 jarige leeftijd bij de bank, heb dus ook veel van die geldcassettes geteld.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wow! 1000, het lijkt niet veel als je het snel zegt maar het is dus wel zo'n 2 per week. Gefeliciteerd!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Nou... dat briefje heb ik nooit in het echt gezien hoor :-)
    Maar leuk dat je al duizend blogjes hebt geschreven. Geen idee hoeveel ik er heb gemaakt, kijk er eigenlijk nooit naar.
    Op naar de 1500 om te beginnen.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. 1000, dat is best bijzonder ja, goed volgehouden en veel gequilt :)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Gefeliciteerd met je 1000ste blog. Heb er heel wat van gelezen.

    BeantwoordenVerwijderen