vrijdag 4 september 2020

Maple Leaf



De Canadese quilt op een Canadese stoel.

Even voor een poosje het laatste
berichtje,
door de warme zomer
 heb ik weinig op quilt-gebied gedaan.
Het zal toch wel weer beter quiltweer worden??



 Ik ben bezig met af en toe de Maple Leaf quilt
 door te quilten.
Het patroon maakte ik zelf.
Een sjabloon van een Maple Leaf
gemaakt en deze komt kris-kras
over de quilt.
Hij is ongeveer een hand groot, past precies
in de ring en met een quiltdraad
van 1 meter (!!) gaat het best vooruit.
Maar het duurt toch nog wel even voordat
ze allemaal af zijn.

Mijn plan was om hem af hebben voordat het jaar om is
nadat we uit Canada terug kwamen.
Door verschillende oorzaken weet ik nu al
dat me dat niet gaat lukken.
(gekneusde hand, warme lente/zomer proberen
'bij' te blijven met Claudine en Victoria-
wat ook niet lukte-en veel lezen)
Maar hij zal ooit toch wel weer afkomen....?

"I'll be back"

*
Elke dag een steekje
is een hemdsmouw in een jaar.
of
Ooit komt 't af.

6 opmerkingen:

  1. Gelukkig wordt het weer wel beter om te quilten maar het zonnetje mag wel wat vaker schijnen. Ach zo hebben we altijd wat te wensen. Je vakantie souvenir wordt leuk. Veel plezier met afmaken. Quilt met ieder meter draad maar herinneringen mee.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heerlijk quiltweer momenteel. Dus het gaat vast lukken om een stuk te quilten.
    Het grote blad lijkt me wel groter dan een hand, dus dat snap ik niet zo goed.
    Veel quiltplezier.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik weet zeker dat het je gaat lukken, een mooie herinnering aan jullie geliefde vakantie land.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuke mal heb je gemaakt voor het doorquilten! Zelf heb ik die deadlines maar losgelaten want het lukte me bijna nooit en ik werd er alleen maar gestrest door. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Maar beetje bij beetje komt het af. Het wordt een mooie quilt.

    BeantwoordenVerwijderen