woensdag 19 november 2014

Rotterdam 1932


Achterbuurvrouw weet dat ik schoollapjes verzamel
en kijkt altijd of ze wat tegenkomt.
Dit is natuurlijk geen schoollapje
maar omdat er op de achterkant een datum staat
wel bijzonder.
Ik vermoed dat verschillende gebouwen
die erop staan er niet meer zijn,
onder andere door de heftige bombardementen
 in de oorlog in Rotterdam.
Zelf weet ik weinig van Rotterdam en zijn geschiedenis
om gebouwen of het schild te herkennen.














Van Henny kreeg ik het volgende mailtje:


Ik zag gisteren het merklapje op uw blog.
Het is misschien wel in Rotterdam gemaakt maar het zijn afbeeldingen van gebouwen in Middelburg.
Het zijn o.a. het stadhuis, de lange Jan, kloveniersdoelen, koepoort en st. Jorisdoelen.
Ook het wapen is van Middelburg.
Ik heb zelf lang in Middelburg gewoond en herkende het onmiddellijk.
Ik hoop dat u hier iets aan heeft.
Met vriendelijke groeten Henny.

Dank je wel Henny voor de aanvullende informatie.
Misschien kwam Het Hoofd van de school Jonker Fransstraat
 uit Middelburg?
De naam van de beste man kan ik
ook nog niet ontcijferen,
Surber,Suster of Surter?



5 opmerkingen:

  1. Volgens mij staat er Surter. Nl Hr Surter. Hoewel de u ook wel een ie kan zijn. Dat is niet echt eenduidig. Kijk maar eens naar de ei in afscheid.

    Groetjes Marjolein uit Zoetermeer

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Even via google gekeken welke namen bestaan. Geen Surter gevonden, wel Sierter en Seirter. Dus wie weet.

    Groetjes Marjolein uit Zoetermeer

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat is dit allemaal leuk.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat bijzonder. Ik wist niet dat ruim 80 jaar geleden al deze wafeltjes stof en deze dmc kleuren te koop waren.

    BeantwoordenVerwijderen