vrijdag 18 augustus 2017

(Merk)lapjes en een gemiste kans

Er werden een paar -rode schoollapjes
aangeboden in lijst,
de meeste die ik heb zijn los.
Maar het was in de nieuwe woonplaats
van Schoonzus en zij wilde ze wel ophalen.
En dat was dus mijn gemiste kans;
het was bij Joke Visser 'herself' thuis.
Schoonzus heeft een gezellig uurtje gehad,
en ook gelijk haar boek voor mij meegenomen.
 
A.N. van Rinsum uit Wilnis
Apart dat haar geboorte jaar erop staat
meestal is het jaar (als deze er al op staat)
van wanneer de lap gemaakt is.
Anna Niesje van Rinsum *2 april 1919 +5 mei 1995
trouwde op 12 juli 1951 met Jan Arie van der Kulk
 *4 juni 1919 +7 februari 1976 Landbouwer
en
trouwde op 18 september 1980 met Fop van den Berg
 *20 oktober 1920 +11 december 1998 Handelaar
Annie heeft geen kinderen gekregen
Fop had 3 kinderen uit een eerder huwelijk
met Anna Niesje(!!) Markus 1915-1977 
 
A Stam uit Loonschendijk,
Loonschendijk was een buurtschap
behorende bij Loon op Zand.
 
Hier staan geen gegevens op 
 
C van B 1899 
Op dit lapje kom ik volgende week terug.
 
2 lapjes in 1 lijst
J (?) de Moel
en
Gretha van Weelde 1960 toen 12 jaar
 
Het boek van Joke Visser
 

1 opmerking:

  1. Leuk ! Ook ik heb al een paar dingen bij haar gekocht. Mooie aankopen !

    BeantwoordenVerwijderen