vrijdag 7 september 2018

Love worn


Voor de quilt van Love Worn
mag ik 18 blokken van 36 vierkantjes
van 1,5"x1.5" maken.



Een paar weken geleden was ik een avond
Bee-en bij Annette. Zij vond dat ik de vierkantjes
'vreemd' aan elkaar vast maakte.
Ik had er nooit zo over nagedacht maar 
meestal probeer ik een
zo-min-mogelijk-aan-en-af-hechten-route
te vinden als ik een blok ga patchen.

Eerst leg ik de lapjes uit.


Dan maak ik een stapeltje

En begin met het links onder blokje
op-de-punt in rijen van rechts-naar-links
alles vast te maken
(voorgaande stapeltje was van een ander blok)

En als ik buiten zit en het waait een beetje
dan rijg ik er een draadje door.

Kijk, ik werk het liefst met-de-hand
maar wel graag op de 'snelste' manier.

Om van dit patroon iedere keer de blokken die af zijn
te laten zien is natuurlijk geen r..t aan,
dus als ik over een poosje wat verder
ben met deze top-in-wording dan meld ik het weer.


6 opmerkingen:

  1. ha ha ik dacht dat je met de 2 inch blokjes bezig was voor de pouchette.. Maar wel een slimme manier om het p deze wijze te doen. Goede reis morgen en tot daar dan. Gezellig

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Van mij mag je ze laten zien hoor, foto's waarin heel veel stofjes te zien zijn vind ik altijd leuk. Wat een mooi project heb je uitgekozen en dank je wel voor de top, ook altijd welkom.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zeker een ook voor mij bijzondere manier van blokjes aan elkaar zetten tot een vierkant. Waarschijnlijk werkt het wel sneller. Maar ook van mij mag je ze gewoon laten zien hoor.🤗

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ingenieuze manier van aan elkaar zetten! Ook zo'n eenvoudig blokje is leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Helemaal niet zo een rare manier van aan elkaar naaien hoor, ik naai mijn "trip around the world" blokjes ook zo aan elkaar. Maar dan natuurlijk wel in het rond, of eigenlijk in het vierkant 😃. Gezellig gezicht al die verschillende stofjes. Mij verveel je er niet mee.
    Fijn weekend .
    Groetjes Marja

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik vind het slim en ingenieus bedacht om de blokjes op deze manier vast te naaien!

    BeantwoordenVerwijderen