maandag 22 april 2019

De Rood-Witte



In 2012 begon ik met de Rood-Witte.
Heeeeeeel lang lag hij dus stil te wachten op wat komen zou.

Maar deze winter legde ik hem pontificaal in de kamer op een stoel,
lekker in het zicht en ook de stoel is regelmatig in gebruik dus dan
moest'ie er af. 
 Af en toe een steekje, de Nine patches om de blokjes heen
en op de witte stukken een zelfgemaakte 'roos' achtige bloem
uit 1 lijn, met een quiltdraad van ruim een meter (!) zodat het
aan en af hechten beperkt werd.
 Hoort niet, ik weet het, maar voor mij werkt 't wel.
En zo kwam hij dan toch een keer af.


Omdat ik toen ik begon met quilten nog de blauwe stift gebruikte
moest ik er weer een kopen om deze met de blauwe af te maken.

De laatste weken komt er heeeeel weinig quilterigs uit m'n handen.
maar deze is dan toch AF

8 opmerkingen:

  1. Mooi door eenvoud. Heerlijk gevoel altijd, wanneer er weer één af is.🤗

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Een roodwitte, ooit nog eens een wens van me. Erg leuk !

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooie quilt, ik houd wel van 2-kleurige quilts, deze gaat het zeker enig doen tijdens Kerst en verder ook natuurlijk. En af is af, heerlijk toch?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Goed van je, doorgezet en weer een affo voor je collectie. Rood witte blijven mooi. Leuk dat je geen strakke witte achtergrond gekozen hebt. En ach we hebben allemaal zo onze mindere quilt momenten. Neem rust en lekker van de zon genieten. Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een prachtige quilt, ik hou zo van de rood/witte quilts. En ik herken het wel, dat door-quilten, ik herken het wel. Ook ik pak lange stukken garen, zodat ik minder hoeft te afhechten.
    Fijne dag.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Leuk dat ie af is, gefeliciteerd! Altijd fijn dat er weer een ufo minder is.
    Prachtig hoor rood met wit. Een quiltdraad van een meter is inderdaad erg lang.
    Heb dat ook wel eens gedaan, maar dan was de draad aan het eind vrijwel helemaal doorgesleten, dus dan maar weer korter. Fijn dat het bij jou goed werkt, want af- en aanhechten is niet zo leuk.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat houd ik toch van rood-wit en dit patroon. Zo mooi is die geworden Marja en heerlijk voor je dat die af is. Groetjes Wilma Oud

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Altijd mooi rood met wit. Mooi gequilt, kan je weer blij mee zijn zo'n affo!

    BeantwoordenVerwijderen