maandag 11 mei 2020

Overdenking

Jl zaterdag was ik jarig
en in tegenstelling tot 
werd ik wel 56.

Hieronder een gedicht van Rene Oskam.
Eentje om ieder jaar
 op je verjaardag (en tussendoor ook een paar keer)
te (her)lezen.



Mooi

Later zou je willen
dat je eruitzag zoals nu
vanaf nu word je niet jonger
en dat klinkt misschien wat cru
maar je wordt alleen maar ouder
en je krijgt rimpels op je kop
hoe graag je het ook zou willen
het wordt er echt niet beter op
de hele boel raakt in verval
en al je vel gaat hangen
je billen, buik en armen
je oogleden en je wangen
later zou je willen
dat je op de jou van nu zou lijken
dus kijk even in de spiegel
voel je mooi en kap met zeiken.



3 opmerkingen:

  1. Mooi gedicht..... ook ik verloor 20 jaar geleden een lieve vriendin en sinds haar overlijden koester ik elk jaar dat ik ouder mag worden in gezondheid.

    BeantwoordenVerwijderen