maandag 10 december 2018

AWS (24B)



Nee het laatste blok is nog niet af.
(volgende week wel denk ik)

Ik was van plan om de AWS
quilt-as-you-go te gaan doen.
Al 20 blokken waren met hobbs op achterkant gespeld.
Zag ik het toch niet zitten.
Alles weer losgehaald en de blokken
aan elkaar gaan zetten, zonder sashings,
want dat voorgenomen plan blijft wel.

En ik zal ook maar gelijk een bekentenis doen,
de hoekblokken ga ik niet appliceren,
Een leuk blommig stofje uitgezocht
en dat worden dan de driehoeken.

9 opmerkingen:

  1. Ze zijn gewoon mooi al jouw blokken. En soms is het ook wel prettig om voor een makkelijke optie te kiezen. Het is tenslotte jouw quilt.🤗

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wel een beetje jammer zonder sashings, maar natuurlijk jouw keuze.
    Snap niet helemaal wat je bedoelt... wel quilt as you go doen terwijl de blokken al aan elkaar zitten? Of begrijp ik het verkeerd?
    Dat je die opvul blokken met gebloemde stof doet, daar kan ik me wel wat bij voorstellen.
    Vond het ook reuze saai om zoveel dezelfde blokken te appliqueren.
    Daarom deed ik er zo af en toe ééntje tussendoor.
    Maar je blokken zijn prachtig zo bij elkaar Marja!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel mooi geheel al zo! En lekker je eigen draai aan het patroon geven, daar hou ik van!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zoals het nu bij elkaar ligt, beloofd het een mooie quilt te worden! En zonder sashings kan ook heel goed..gewoon je eigen idee volgen..

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hehe, eindelijk kan ik weer reacties plaatsen, zij het nog alleen met mijn vaste computer, want het is hier digi-chaos. Wat zijn je blokken toch mooi, Marja, en ik begrijp je keuze voor een "gewoon" lapje voor de hoekblokken heel goed, want het is een hele berg applicatie-werk. Het is natuurlijk geheel en al jouw quilt en geheel en al jouw eigen keuze, maar persoonlijk.... zou ik er sashings tussen zetten (overweging: een sampler wordt anders al snel een "brei"). Maar stoor je niet aan mij, volg je eigen gevoel!
    Fijne week gewenst en hartelijke groetjes van Ageeth.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ageeth, ik weet niet of het aan jou ligt. Ik kan alleen nog maar reakties via mijn telefoon plaatsen sinds ik denk een week.
    Prachtige blokken Marja !!!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Prachtige blokken worden dit zeg...........liefs.Conny

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Lijkt me een goede keuze, quilt-as-you-go blokken moet je op een bepaald moment aan elkaar zetten en dat is nog wel een dingetje heb ik gemerkt, denk dat de traditionele manier beter is voor deze mooie quilt in wording. Prachtig je blokken zo bij elkaar.

    BeantwoordenVerwijderen