woensdag 12 december 2018

Quilten en de RoodWitte

Quilt jij nog wel eens zelf iets door?
Blijft er bij jou ook wel eens iets (wat langer) liggen?

Deze RoodWitte zit nu in de ring


In de zomer van 2012(!) met deze begonnen
de top eigenlijk al best wel soort van (al lang) klaar,
geen achterkant kunnen vinden die erbij paste,
enkele rode blokken die al verschoten zijn,
wie heb ik wel eens horen zeggen
 dat dat bij echte quiltstoffen (bijna) niet zou gebeuren?

Daarom de stoffen rood-wit die ik nog had,
 pas gemaakt voor de achterkant.
En zowaar, af en toe komt er een quiltsteekje bij.
Dit jaar gaat niet meer lukken maar
2019 moet toch te doen zijn??

(Het weinige wat ik eerder over deze quilt schreef
is onder het Label 'RoodWit' te vinden.)

9 opmerkingen:

  1. Wat goed dat je deze hebt opgepakt. Straks een pracht exemplaar aan je collectie toevoegen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Alle stoffen kunnen verschieten, zeker in de zon! Ook een leukerd hoor, veel quiltplezier.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ja, op ons bed ligt een quilt die inmiddels 15 jaar oud is, waarbij er één batik inzit en die is erg verkleurd. Succes met je steekjes. Bij mij ligt nog heel wat te wachten.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Rood en wit tijdloos mooi en 9 patch blijft altijd leuk. Ja ik heb ook een bsnk quilt uit de jaren 90 zitten diverse verschoten stoffen in. Jammer maar helaas. Succes met quilten

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuk dat je geen effen stoffen hebt gebruikt. Je quilt is heel mooi geworden en gequilt wordt die nog mooier. Misschien geven de verkleurde stukjes een beetje een vintage look aan de quilt. Succes met afmaken.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Zelf quilt ik alles met de hand door. Er blijft maar zelden iets liggen. Zo leuk als een quilt af is en de top een echte quilt is geworden!
    Deze rood met witte is prachtig! Misschien eenvoudig gaan quilten, dan gaat het best snel.
    Gezellig om mee verder te gaan bij de kerstboom :-)
    En wat je zegt... we hebben volgend jaar weer een heel nieuw jaar om verder te gaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Zelf heb ik de quilts die ik af heb ook zelf gequilt. Er liggen nog 3 tops te wachten. Aan één al begonnen, één gedubbeld en één alleen de top. Wel een leuke quilt Marja. Ach, en elke dag een draadje........ Veel quiltplezier. Het gaat vast mooi worden.🤗

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Prachtige quilt zeg, het is zo al een mooi plaatje............liefs.Conny

    BeantwoordenVerwijderen